Vind ons op social

academy@dyade.nl
profilering

Excellente schoolprofilering

Leergang Excellente schoolprofilering
Inclusief drie (digitale) adviesuren op maat op het gebied van schoolprofilering. (t.W.V. € 375,-)
Excellente schoolprofilering

Topsprekers uit de wetenschap, het bedrijfsleven, het onderwijs en de sportwereld

Volledig vernieuwde leergang

Accreditatie aangevraagd

“Op onze school staat de leerling centraal”
“Wij geven gepersonaliseerd les”
“Wij zijn een veilige en duurzame school”
“Onze school werkt vanuit het idee dat een kind als individu kan groeien”
“Wij werken vanuit een positieve benadering”

Zomaar een aantal oneliners op enkele websites van scholen. Waar scholen zich op deze manier denken te onderscheiden, zijn het juist deze aspecten waarmee zij juist op andere scholen lijken. Bij alle scholen staat het kind namelijk centraal, is gepersonaliseerd lesgeven inmiddels goed geïntegreerd, is het algemeen goed dat scholen lesgeven in een zo veilig mogelijke omgeving en wordt er gewerkt vanuit een positieve benadering. Dit zijn geen onderscheidende aspecten, dit zijn randvoorwaarden voor goed onderwijs.

Om als school echt op te vallen is dus iets anders nodig. Iets waarmee je ouders en leerlingen overtuigt om voor uw school te kiezen en hen niet laat ‘ontsnappen’ naar de ‘concurrent’. Maar hoe doet u dat? Hoe kunt u een visie neerzetten voor een langdurige profilering, maar ook actief inspelen op de actualiteit? Hoe zorgt u ervoor dat de ‘klantreis’ van uw doelgroep optimaal is? Hoe kunt u social media als krachtig wapen inzetten om uw doelen te bereiken? En hoe vertaalt u uw papieren tijger naar een krachtige schoolprofilering in de praktijk?

Tijdens de leergang Excellente schoolprofilering leert u welke aspecten écht kunnen helpen uw school onderscheidend te maken, krijgt u handvatten om een ‘top of mind’ positie te verwerven bij uw (toekomstige) doelgroep en weet u de theorie te vertalen naar de onderwijspraktijk. Experts op dit gebied nemen u drie dagen mee zodat u uw school na de leergang op een unieke manier weet te presenteren.

Data

23 november 2021
30 november 2021
7 december 2021

Tijd

9.30 uur - 16.30 uur

Doelgroep

Bestuurders
Bovenschoolse directeuren
Directeuren/Schoolleiders
Stafmedewerkers van onderwijsorganisaties

Prijs

De kosten van deelname zijn € 2.950,- per persoon

Locatie: Carlton President Hotel Utrecht

Dag

1

dinsdag 23 november 2021
DE MERKESSENTIE
Module 1 - ochtend

Guus Pastijn

De aftrap: De school als merk

  • Waarom onderwijsmarketing (de analyse)
  • Uw schoolprofiel
  • Hoe kunnen marketingdoelstellingen uw school versterken?
  • Communicatie(middelen)
  • Het onderwijsstappenplan
Module 2 - middag

Karin Krijt-Garritsen

Marketing van nu

  • Trends en ontwikkelingen die van invloed zijn op uw schoolprofilering
  • Merkwaarden (belang van een sterk merk)
  • Creëren van een marketingklimaat op school
  • Ouders in de rij voor een kennismakingsgesprek

Hans van Breukelen

Een merk worden, zijn én blijven

  • Geef je merk een gezicht
  • Omgaan met geluiden uit de omgeving
  • De aanhouder wint
  • De kracht van het individu, maar de macht van het collectief
  • De zeven eigenschappen van succes

Dag

2

dinsdag 30 november 2021
IN HET HOOFD VAN DE DOELGROEP
Module 3 - ochtend

Karin Krijt-Garritsen

De klantreis

  • Behoefteninventarisatie van de ‘klant’
  • In kaart brengen van de customer journey
  • De commitment
  • Onderwijs als high involvement product
Module 4 - middag

Niels Berendsen

Online marketing & social media

  • Het gebeurt online (jouw publiek bereiken)
  • Hoe kom je tot aansprekende content?
  • Laat je zien, treedt naar buiten
  • Hoe borg ik social media (content) binnen de school?

Jordi van de Bovenkamp

Impact maken

  • Het beïnvloeden tijdens het beslissingsproces
  • Blijvende ‘schade’ aanrichten bij je ontvanger
  • De essentie van 'verhalen'
  • Humor als het állerbelangrijkste ingrediënt

Dag

3

dinsdag 7 december 2021
VAN WHY NAAR ONDERWIJSMARKETINGPLAN
Module 5 - ochtend

Karin Krijt-Garritsen

Hét onderwijsmarketingplan

  • De ‘why’
  • Ontwikkelen onderwijsmarketingplan
  • Doelstellingen omzetten naar acties
  • Bekostiging en buiten de gebaande paden denken

Jan Bak

Succes in de onderwijssector

  • Onderwijsmarketing in de praktijk
  • Leerlingengroei in krimpregio
  • Aantrekkelijk worden en blijven voor (potentiële) werknemers
Module 6 - middag

Jos Burgers

Eén fan per dag

  • Too small to fail
  • Gedragsverandering (66 dagen)
  • Verwachtingen overtreffen
  • Waarom fans?
  • Aandacht, aandacht, aandacht

Wat levert het u op?

Interactieve werkcolleges
Contact met professionals uit het onderwijsen marketingwerkveld
Aan de slag met de profilering van uw eigen school
Online leerprogramma
In 6 dagdelen leert u onderwijsmarketing te vertalen naar uw eigen onderwijsorganisatie

Certificaat

Na afloop ontvangt u een certificaat van deelname. Dit certifcaat dient als bewijsstuk voor het schoolleidersregister

Accreditatie

Deze leergang is aangevraagd bij het Schoolleidersregister PO.

Tijdsbesteding leergang

(Schoolleidersregister PO)
Contacturen: circa 24 contacturen

3 lesdagen x 8 uur

Theorie uren: circa 10 uur literatuur

Boek(en) en/of wetenschappelijk(e) artikel(en)

Praktijkuren: circa 40 uur

Circa 24 uur online masterclas
Circa 16 uur opdrachten verwant aan leergang

Sprekers

Niels Berendsen
Niels Berendsen is al ruim vijf jaar werkzaam als online marketingspecialist
Niels Berendsen is al ruim vijf jaar werkzaam als online marketingspecialist. Bij online marketingbureau Booosters helpt hij bedrijven met het realiseren van hun online doelen. Door zijn jarenlange ervaring is Niels in staat om samen met hen de juiste keuzes te maken binnen het online marketinglandschap. Daarnaast ondersteunt Niels de klanten van Booosters op locatie en geeft hij trainingen en workshops.
Karin Krijt-Garritsen
Na een aantal jaren werkzaam te zijn geweest in de marketing en reclame …
Na een aantal jaren werkzaam te zijn geweest in de marketing en reclame heeft Karin Krijt-Garritsen bijna 10 jaar gewerkt als hoofddocent communicatie bij HAN University of supplied sciences, waar ze onder andere verantwoordelijk was voor de verbinding met praktijk en de ontwikkeling van het curriculum. Hierna startte ze samen met twee compagnons het strategisch adviesbureau Contentvisie. Voor de klanten uit onder andere het onderwijs, ontwikkelde ze een praktische methode om vast te stellen wat het zakelijk DNA van een organisatie is en hoe dit te vertalen naar effectieve contentmarketing. Deze methode is sinds enkele jaren ook de basis voor een post-HBO opleiding Contentstrategie.
Jos Burgers
Jos Burgers RM is marketingman in hart en nieren. Hij startte zijn carrière in …
Jos Burgers RM is marketingman in hart en nieren. Hij startte zijn carrière in verkoop- en marketingfuncties bij een technische groothandel. Na een studie Bedrijfseconomie aan de Universiteit van Tilburg was hij ruim tien jaar als docent Marketing verbonden aan Fontys Hogescholen te Eindhoven. Daarna adviseerde hij gedurende een tiental jaren organisaties van uiteenlopende aard en omvang op het terrein van strategie, marketing en klantgerichtheid. Tegenwoordig richt hij zich volledig op het schrijven van boeken en is hij een veelgevraagd spreker voor marketingworkshops en -seminars.
Jordi van de Bovenkamp
Jordi van de Bovenkamp sinds 2011 actief in de wereld van de (online) reclame
Jordi van de Bovenkamp sinds 2011 actief in de wereld van de (online) reclame. Hij was tot oktober 2019 partner en creative director bij Boomerang Agency, waarbij hij reclame/content maakte voor merken als Heineken en Albert Heijn en is sinds december 2019 gestart als creative director bij MediaMonks Amsterdam. Daarnaast is Jordi soms te gast tijdens talkshows op TV. Hij weet als geen ander hoe het is om viral te gaan met content die inspeelt op actualiteiten.
Jan Bak
Jan Bak is al sinds 1994 werkzaam in het onderwijs. Jan is begonnen als leraar en …
Jan Bak is al sinds 1994 werkzaam in het onderwijs. Jan is begonnen als leraar en is inmiddels al ruim 20 jaar directeur op verschillende scholen. Als geen ander weet Jan hoe hij onderwijsmarketing in de praktijk moet toepassen. Door middel van de juiste strategie heeft hij voor leerlingengroei gezorgd in krimpregio’s. Tijdens de leergang deelt hij graag zijn kennis en ervaring.
Hans van Breukelen
Hans van Breukelen is voornamelijk bekend als keeper van het Nederlands elftal …
Hans van Breukelen is voornamelijk bekend als keeper van het Nederlands elftal dat Europees kampioen is geworden in ’88. Na zijn carriere heeft Hans zich verdiept in de oorzaken van succes in teamverband. Hij weet zijn eigen ervaringen en conclusies op een inspirerende wijze te vertalen naar personen en organisaties. Met zijn verhaal is hij al jaren een veelgevraagd spreker voor lezingen.
Guus Pastijn
Guus Pastijn (‘Gouden Loeki’ winnaar) werkte als mediastrateeg en managing director bij …
Guus Pastijn (‘Gouden Loeki’ winnaar) werkte als mediastrateeg en managing director bij reclame- en mediabureaus. In 2002 startte hij zijn onafhankelijke bureau voor media, marketing en management; M-fuel. Guus verzorgt inspirerende bijeenkomsten voor schooldirecteuren op het gebied van schoolpositionering. Daarnaast verzorgt hij lezingen en presentaties voor bestuurders in het onderwijs. Guus is een zeer ervaren media– en marketingstrateeg die de vertaalslag weet te maken naar de dagelijkse onderwijspraktijk in Nederland.
Gerard Russchen
Gerard is al ruim 20 jaar een rasechte ondernemer. Als geen ander weet hij …
Gerard is al ruim 20 jaar een rasechte ondernemer. Als geen ander weet hij waar de marketing vraagstukken, kansen en mogelijkheden liggen. Hij is oprichter van 5 marketing bureaus waarvan Schoolpositionering.nl gespecialiseerd is in onderwijsinstellingen. Als course director zorgt hij voor de rode draad tijdens de leergang.

Ervaringen

"De leergang is een eye-opener op het gebied van schoolpositionering."
Schoolleider over de leergang
"Het besef dat er een wereld te winnen is op het gebied van schoolprofilering."
Bestuurder over de leergang
"De theorie en tips zijn praktisch toepasbaar en gericht op schoolorganisaties."
Schoolleider over de leergang
"Topsprekers met kennis over hoe het er in het onderwijs aan toe gaat. Zeer bruikbaar!"
Bestuurder over de leergang

Gaat u mee op studiereis?

Zeg au revoir tegen uw schoolorganisatie!