uit de wetenschap, het bedrijfsleven, het onderwijs en de sportwereld
9,1
Deelthema’s ‘Omgaan met ouders’ en ‘Omgaan met (demografische) ontwikkelingen’
Het komt nog maar zeer beperkt voor dat alleen nabijheid doorslaggevend is bij de school keuze. Een goed en helder imago van de school is daarom gewenst. Daarnaast vechten veel scholen in Nederland tegen de landelijke trend van het dalend aantal leerlingen. Daarbij is het belangrijk om als school onderscheidend te zijn. Een heldere en krachtige positionering draagt tevens bij aan het aantrekken van goede leraren in tijden van lerarentekorten.
Dyade Academy heeft een leergang ontwikkeld waarbij het bepalen van de juiste strategie centraal staat. Deelnemers krijgen inzicht in het ‘koopgedrag’ van ouders en leren van hun schoolorganisatie een A-merk te maken. Door het inzetten van de modernste onderwijsgerelateerde marketingtechnieken kan een school met zeer beperkte (budgettaire) middelen aantoonbaar resultaat bereiken.
3 lesdagen x 8 uur
Boek(en) en/of wetenschappelijk(e) artikel(en)
Circa 24 uur online leermodule Elephant Road
Circa 16 uur opdrachten verwant aan leergang